Baggrund

fredag den 29. juni 2012

En tur til fotograf - 5 stjerner!

I går var vi til fotograf med Luka og jeg er begejstret. Derfor har jeg valgt at blogge herom, da jeg i samme forbindelse varmt vil anbefale fotografen til andre!

Det hele kom sig af, at jeg for tre måneder siden benyttede mig af et tilbud på dagensbedste.dk, hvor man kunne få taget et babybillede for sølle 148kr. Man skulle da være et skarn hvis ikke man lige kunne smide det efter sin lækre unge, så klik og bestil!
Da jeg så for et par dage siden fandt værdibeviset frem og til min store gru indså, at det udløb den 15/6, måtte kærestens fænomenale overtalelsesevner jo findes frem i et opkald til fotografen - og dermed fik vi en tid i går.

Inden vi tog hjemmefra havde vi egentlig ikke forventet så meget andet end at der blev taget et par hurtige billeder af fisen og så var det det, men vi skulle blive klogere..

Fotografen lå i Brædstrup i nogle mere eller mindre gemte lokaler under den lokale SparBank. Efter at have fotograf Jimmy i røret fandt vi det endelig frem til destinationen, og blev der mødt af en vældig rar og snaksagelig mand. Han tog os med ind i studiet og spurgte os, hvad vi havde af forventninger, hvilket vi ikke havde nogle kloge svar på - så han gik igang med at vise os sine ideer. Ret hurtigt kunne vi godt fornemme at han faktisk var indstillet på at få taget nogle gode billeder, på trods af den ellers minimale omsætning han ville få på fotoshoot'et. Fedt!

Luka blev afklædt sit tøj, så han bare lå og var lækker i sin ble, og så var han ellers model i de næste 10.15 minutter indtil han ikke synes det var sjovt mere! På den tid blev der både taget billeder af ham liggende på maven, liggende på ryggen med fødderne i munden, oppe på mors arm og skulder, oppe på fars arm og med mor og far i skøn forening. Jeg var bestemt ikke forberedt på at skulle være en del af fotoshoot'et, hvilket betød, at hverken tøj, hår eller makeup var planlagt derefter :O ... Men hvor var jeg dog glad for at det ikke var det, for da Jimmy pludselig sagde, at jeg skulle komme ind og tage Luka op i armene og hygge med ham, blev det jo nogle rigtig smukke og naturlige billeder han fik taget! Det var simpelthen en super fotografering - og personligt var jeg vild med at fotografen i stor stil fik påpeget mors dobbelthager når hun kiggede for meget nedad. Jaja naturligt er godt, men ikke SÅ naturligt ;)

Efter "skydningen" blev vi guidet ud i en lille frokoststue, hvor der hang en fladskærm på væggen. Foran denne blev vi placeret og så skulle vi ellers igang med en større udvælgelsesprocess af de mange billeder. Fotografen var simpelthen så dygtig også i den her situation. Vi kiggede billederne igennem et efter et og han tog sig ufattelig god tid og sørgede for at vi ikke stressede igennem det. Yderligere var han exceptionel dygtig til, ud fra vores blikke og fåmælte kommentarer, at fange, hvilke billeder vi var mest vilde med. Udvælgelsesprocessen foregik således:

1) I første runde lagde Jimmy de billeder vi udtrykte begejstring for over i en mappe  
2) Dernæst samlede han de billeder i den nye mappe der mindede om hinanden og stillede dem overfor hinanden så vi kunne udvælge det bedste billede af de to eller tre der var på skærmen af gangen.
3) Tilsidst havde vi så 10 tilbage som han forklarede os at vi kunne vælge 1 af, som vi så jævnfør tilbuddet ville få med i en 13x18 (+ en fil til computeren)

Fotografen skal have stor ros for ikke at presse på med at få os til at købe flere end det ene. Vi spurgte faktisk selv efter pris som vi fik, og selv da, sagde han, at han ikke synes vi skulle vælge for mange, da det i så fald ville være sjovere at komme igen om nogle måneder og få taget nogle nye hvor Luka var lidt ældre.

Som sagt er jeg simpelthen så begejstret over den service der blev ydet igennem både fotograferingen og udvælgelesprocessen. Alt i alt tog det 2 (!!) timer - og vi følte os ikke til gene på noget tidspunkt. Igen, manden havde altså kun en åndssvag rabatkupon på 148kr i vente, og kunne have gjort langt mindre ud af det, hvor vi stadig ville være fint tilfredse.

Vi endte iøvrigt med at bestille 4 billeder i alt, og så har vi på egen opfordring fået et miniatureprint med hjem på de andre fra 2. udvælgelsesrunde, HVIS vi nu skulle ønske os flere..... hvilket jeg nok ikke kan udelukke :)

Hvis andre skulle være interesseret i at få taget billeder hos fotografen, er her et link der fører direkte til hjemmesiden: Stoplite photo. Desuden kan de også følges på facebook, hvilket jeg bestemt vil gøre.

- Og så lover jeg at flashe billeder når vi får dem om nogle uger. Jeg glæder mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...