Baggrund

søndag den 10. juni 2012

For 1 år siden..

Ja, der tog jeg min første graviditetstest nogensinde - og så var den tilmed positiv!!
Hvor er det altså dejligt at tænke tilbage på, for det var jo på denne dag mit liv virkelig tog en drejning af en anden verden! :)

I dagene op til var snakken gået herhjemme på hvor spændte vi var, når der skulle tages en test. Jeg selv kunne slet ikke klare tanken om, at vi skulle stå to mand over en test og stirre, så jeg havde holdt lidt igen med at sige, hvilken dag testen kunne tages. En aften sneg jeg mig ligeledes ned i Bilka efter en af de her fancy Clear Blue, der skulle være ekstrem påregnelige og som iøvrigt koster spidsen af en jetjager!! -Og så var jeg klar!

Lørdag den 11/6-11 vågnede jeg tidligt som et lille barn på sin fødselsdag ;) Jeg listede ned på badeværelset og tog testen, lagde den på bordet og rystede så de par minutter man skulle vente på resultat. Hold op der fløj mange tanker gennem hovedet på mig i "ventetiden" - der var tryk på inde i hjernen. Mest forsøgte jeg at sætte mig op til at den nok var negativ, for kun de færreste lykkes trods alt i første forsøg, og så måtte jeg jo ikke blive for skuffet.

Jeg gik lidt rundt på badeværelset pg kiggede på forskellige ting, da jeg lige kort rettede mit blik på testen: "Gravid"!!! Jeg var ved at falde bagover og mit hjerte bankede løs. Rystede som en gal. Jeg kunne slet ikke tro mine egne øjne! De næste par minutter kan jeg ikke rigtig huske. Tror vitterligt jeg var i chok og bare stirrede stift på testen :D

Med min rystende hånd tog jeg testen og løb op i soveværelset, hvor kæresten lå og sov en ellers fredelig søvn. Den fik jeg spoleret med mit udbrud "SKAT, SE!!!!!!" hvorefter jeg stak testen helt ned i skærmen på ham. Tvivler i grunden på han kunne se noget som helst, så tæt den kom på! Efter et par sekunder hvor han lige fik stillet synet skarpt fløj han også op, og så var vi ellers to unge mennesker der bare hvinede og jublede og slet ikke kunne få armene ned. Det var den vildeste oplevelse, og hele dagen var vi til Rock Under Broen, men kunne slet ikke samle os om andet end at kigge og mærke på min mave med tusinde tanker løbende gennem os :)

Her 1 år senere ligger jeg med vores lille guldklump på skødet og er bare mere stolt og lykkelig end nogensinde før!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...