Baggrund

onsdag den 17. april 2013

Nye korkbordskånere - DIY

Forleden omtalte jeg min tur i Søstrene Grene, hvor jeg var på jagt efter proviant til de kreative stunder. Foruden perlerne til kæden som i kan læse om i indlægget her fandt jeg også kork! Hurra!

Kork er et intet mindre end et fantastisk materiale hvis i spørger mig. Det er råt, back-to-nature-agtigt, og så kender vi det vist alle fra vores barndomshjem og har minder herom. Jeg husker i hvert fald de klassiske runde bordskånere, der hver aften prydede middagsbordet. Derfor blev jeg også helt glad i låget da jeg spottede korkpladerne i Søstrene Grene. Jeg købte to forskellige størrelser, lidt maling (naturligvis en neon-farve), og så var det ellers hjem og være krea.

Ideen har jeg nuppet fra både Ferm Living og OYOY, hvoraf sidstnævntes udgave allerede står fremme herhjemme. Disse skånere er malet med smukke farver i kanterne og det giver simpelthen en helt ny dimension til korken.

Korkpladen skar jeg til med en hobbykniv så den tog form som et hus. Herefter tapede jeg langs kanterne for at undgå maling på fladerne. Jeg brugte almindelig masking tape, da det var det eneste jeg havde liggende (det holder dog ikke lige så tæt som rigtig malertape). Med kanterne frigjorte grundede jeg først med en hvid akrylmaling, hvorefter jeg malede over med min lækre neonfarve.

Eftersom min tape ikke sluttede tæt løb især den hvide lidt ud på fladen på begge sider, men det gav en fantastisk effekt. Derfor malede jeg forsigtigt efter med neonfarven ovenpå den hvide hele vejen rundt, så finishen blev ordentligt.

Alt hvad der skulle bruges til at lave bordskåneren købte jeg i Søstrene Grene, så det var både billigt og nemt! En af de næste dage vil jeg så tage fat i den store korkplade. Jeg har nemlig fået et fif om, at den gør sig godt som opslagstavle, og så har jeg nogle ideer som jeg vil tilføje i den forbindelse. Inden da skal jeg dog først lige købe nogle flere farver!

God fornøjelse derude :-)

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...