Baggrund

mandag den 24. juni 2013

Old news?!

Trommehvirvel, tak. Jeg har en nyhed! Eller... Det er überfesenmeget old news i alle andre små cyberlande.... Undtagen lige blogland. Jeg undskylder. Men tilbage til min trommehvirvel. 

Jeg har fået job!

Hu-fucking-ra hvor er det lækkert. Jeg har tilmed haft min første arbejdsdag i dag! (told you it was old news)
Ja, faktisk var det ikke min første arbejdsdag, men nærmere min anden... Eller, faktisk var det heller ikke rigtig min anden arbejdsdag, men mere sådan en "jeg-lister-lige-rundt-som-en-flue-på-væggen-og-er-total-tarvelig-slash-uhøflig-ikke-at-hilse-på-kolleger-rundt-omkring-for-jeg-er-jo-ikke-rigtig-begyndt"-kind of day, kender i den slags? De er sgu egentlig meget rare, når nu man begynder som absolut grønskolling et nyt sted med nye systemer og nye arbejdsgange. Thumbs up!

Iøvrigt så er mit job forresten placeret i min drømmevirksomhed og inden for mit drømmefelt. Jeg skal starte på HAYs hovedkontor, hvor jeg skal sidde i salgsafdelingen. Oh yeah. Min fritidsinteresse bliver pludselig mit arbejde, og der kommer rent faktisk cash på kontoen ved, at jeg sidder og nørder med møbler og design. Det er sgu da najs, som vi siger her i provinsen.

Jeg har allerede siddet og suget energien ud af mine prislister og kataloger, som en junkie suger energien ud af sine narkobefyldte fix. Tja, der er nok i virkeligheden en slående lighed mellem mig og sådan en junkie... Jeg vil blot foretrække betegnelsen 'designjunkie' på mit CV, hvis det var.

Men hey, hvor er det altså bare pissefedt det hele. HAY er fuld igang med en fantastisk rejse, hvor virksomheden bare stormer gennem alt hvad der lugter af finanskrise og kynisme. Og hvor er det fascinerende at de i sådan en tid formår at indgå et samarbejde med det international anerkendte designpar Bouroullec brødrene, og sammen har skabt en genial serie af møbler, der naturligvis har taget navn efter vores smukke hovedstad. 
Har jeg tabt jer? I så fald vil jeg holde lidt igen med at beskrive min begejstring for de formspændte skaller i serien. Den tar vi en anden dag. 

Men igen, hvor er det pissefedt. Og jeg glæder mig til at blive den største nørd. Først vil jeg dog lige holde en uges ferie med min søn inden arbejdslivet for alvor åbner sig.

Og så bliver spørgsmålet efterfølgende om det bliver løn, der kommer med hjem i kurverten, eller om det bliver et girokort. Av.

Hep HAY!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...